Верифікація (підтвердження) даних пацієнта
Кожен пацієнт (особливо той, хто рідко звертається до свого сімейного лікаря або був востаннє більше трьох років тому на прийому у лікаря) має пройти процес верифікації (підтвердження) своєї лікарської декларації.
Верифікація даних пацієнтів у ЕСОЗ — це процес підтвердження актуальності та достовірності інформації про пацієнта. Це необхідно для:
- коректного обліку пацієнтів та ведення медичної документації;
- уникнення помилок у пошуку інформації про пацієнта;
- зменшення ризиків дублювання чи помилкових записів у системі.
Процедура верифікації здійснюється через обмін даними ЕСОЗ із Державним реєстром фізичних осіб — платників податків (ДРФО) та Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ).
Кого стосується верифікація:
- дітям віком до 14-ти років не потрібно обов’язково отримувати Реєстраційний номер облікової картки платника податків для проходження верифікації даних в Центральній базі даних Електронної системи охорони здоров’я з Державним реєстром фізичних осіб-платників податків. Дітям до 14-ти років достатньо мати Свідоцтво про народження. В подальшому верифікація записів про дітей буде відбуватися саме по Свідоцтву про народженння;
- діти віком 14-18 років: усі неповнолітні повинні отримати ідентифікаційний код платника податків (ІПН). Батьки мають звернутися до податкової служби для оформлення ідентифікаційного номеру та передати цю інформацію сімейному лікарю (педіатру), щоб дані було внесено в декларацію;
- діти, які досягли 14, 16 та 18 років: якщо дитина отримала ID-картку (біометричний паспорт), дані з неї потрібно внести замість свідоцтва про народження;
- особи, які змінили особисті дані: змінили прізвище, отримали новий паспорт або змінили номер телефону. Усі ці дані необхідно оновити в декларації через звернення до сімейного лікаря.
Особливо важливо звернути увагу на ситуацію з дітьми, які не мають ІПН або актуальних даних у системі.
До 01 липня 2025 року всі декларації, які не пройдуть верифікацію, можуть бути визнані неактивними. Це означає, що пацієнти можуть втратити доступ до гарантованих державою медичних послуг.
Як пройти верифікацію:
- отримайте ідентифікаційний код у податковій службі, якщо його ще немає;
- передайте цей код сімейному лікарю для внесення в декларацію;
- якщо у дитини є ID-картка, зверніться до лікаря, щоб оновити дані в системі;
- у разі зміни прізвища, номера телефону або інших важливих даних також зверніться до медичного закладу.
Нагадуємо, що верифікації підлягають виключно:
- прізвище, ім’я, по-батькові;
- дата народження;
- реєстраційний номер облікової картки платника, за наявності;
- серія і номер документа, що посвідчує особу (наприклад, свідоцтво про народження, паспорт тощо, для пацієнтів, які відмовилися від РНОКПП).
Попереджаємо, що наш персонал може запрошувати Вас для проведення верифікації. З метою уникнення непорозумінь та запобігання шахрайських дій (під видом верифікації пацієнт без його відома «укладає» декларацію в іншому закладі) РЕКОМЕНДУЄМО ВАМ цікавитися який саме лікар Вас запрошує на верифікацію. Якщо Вас запрошує не Ваш лікар – не передавайте жодних даних та повідомте наш заклад.
Більш детальна інформація на сайті МОЗ України.
Бережіть себе та будьте здоровими!